​تلفن دفتر فروش: 
​​​​​​​02144183240

 اینستاگرام: _vision_co  

​واتسپ و تلگرام:   09037403045

​برای ارتباط با ما یکی از آیکن ها  را لمس کنید

لوگو ویژن

پرده شید ، پرده زبرا، پرده کرکره فلزی
تولید کننده انواع  پرده های مدرن ویژن
پرده های پارتیشنی و ولومی 

تولید 24 ساعته
ارسال به سراسر کشور
 ضمانت در کیفیت
 گارانتی 2 ساله محصولات

گارانتی 2 ساله پرده ویژن
چت آنلاین اینجا کلیک کنید
EN

پرده آشپزخانه به همراه چندین نکته کاربردی اصول خرید پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه 

انتخاب پرده آشپزخانه ممکن است آخرین گزینه ای باشد که در طراحی خانه به آن توجه می شود. اما به یاد داشته باشید که انتخاب یک پرده مناسب برای آشپزخانه از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه می باشد. اصول انتخاب پرده آشپزخانه یکی از مسائل مهمی است که در دکوراسیون خانه باید به آن توجه شودوجود پنجره در فضای آشپزخانه موجب حضور نور و تهویه طبیعی در این فضا شده و یک موهبت محسوب می شود. و انتخاب پرده آشپزخانه مناسب  تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل و فضای آشپزخانه دارد. بنابراین باید با دقت بیشتری به انتخاب پرده آشپزخانه و طرح و رنگ مناسب آن مطابق با دکوراسیون خانه و آشپزخونه پرداخت .

انتخاب پرده آشپزخانه مناسب یک راه عالی برای رسیدن به اوج زیبایی این فضا و لمس یک محیط امن و باطراوت است. اگر یک رفتار صحیح با آشپزخانه قرار باشد که در جریان باشد چیزی جز اضافه کردن پرده به آن نبوده و نیست. این کار باعث افزودن نرمی و لطافت به محیط بوده و آشپزخانه را دراماتیک خواهد کرد. از آنجا که آشپزخانه محیطی است که زمان زیادی را در آنجا صرف می‌کنیم جدا از این که مادر خانه بوده و در حال آشپزی باشید یا فرزند خانواده بوده و برای خوردن غذا به آنجا مراجعت کنید، مدت زمان سپری شدن در آن و به خصوص بر سر میز نهارخوری قابل توجه و تأمل است.

چنین فضایی غالباً محیط دلنشین، دوستانه و شاد است که خانواده را در یک جا جمع می‌کند و باید این احساسات را نیز تقویت کند. برای اینکه خاطره‌های به یاد ماندنی از این فضا در ذهن‌ها بماند نیاز است تا محیط کدهایی را به عنوان علامت در مغز ثبت و ضبط نماید تا بتوان در زمان‌های دیگر آن‌ها را یادآوری کرد.

انتخاب پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه  شبیه به پرده پذیرایی نمی باشد. این پرده ها باید با محیطی که از آنها استفاده شده است هماهنگی داشته باشد. عوامل زیادی در انتخاب نوع پارچه مناسب برای پرده های آشپزخانه دخیل هستند که در این جا به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم.

قابلیت شستشوی مناسب:

پرده های آشپزخانه در محیطی مرطوب که در آن بخار زیادی وجود دارد و گریز از آن امکان ناپذیر است نصب می شوند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که جنس پارچه ای که برای این منظور از آن در نزدیکی گاز یا یخچال و فریزر استفاده می کنید به راحتی قابل شستشو می باشد. پارچه هایی از جنس ابریشم و مخمل به راحتی با چربی و بخار آسیب دیده و نگهداری از آن ها در چنین فضایی بسیار سخت می باشد.

باید توجه داشته باشید که اگر پرده در کنار گاز قرار گرفته است در هنگام آشپزی به راحتی بو می گیرد. برخی از انواع پارچه ها دیرتر بو گرفته و از این رو برای استفاده در چنین موقعیتی مناسب می باشند. با این حال تا جایی که امکان دارد از نصب پرده در نزدیکی اجاق گاز خودداری نمایید. شستشوی پارچه های سبک به نسبت انواع سنگین آن بسیار راحت تر است. هم چنین جداسازی این پرده ها از میله پرده در مواقع نیاز نیز آسان تر می باشد.

مقاومت در برابر گرما :

یکی دیگر از اصولی که در  انتخاب پرده آشپزخانه باید به آن توجه داشت این است که  پرده های آشپزخانه در مقابل تغییرات دمایی بالایی قرار دارند. اگر پرده در نزدیکی گاز نصب شده باشد امکان آتش سوزی نیز وجود دارد. بعضی از انواع پارچه ها در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. تغییرات دمایی باعث تغییر رنگ بعضی از آن ها نیز می شود. بنابراین به دنبال پارچه ای باشید که در مقابل این شرایط مقاوم هستند.

تنظیم نور:

در مورد میزان نوری که تمایل دارید به داخل آشپزخانه بتابد تصمیم گیری کنید. استفاده از پارچه های مات باعث می شود نور کم تری به داخل فضای آشپزخانه بتابد. استفاده از نور طبیعی در فضایی مانند آشپزخانه بسیار دلپذیر و مطلوب می باشد. بنابراین از پرده هایی استفاده کنید که به میزان زیادی باعث حفظ حریم شخصی شما شده اما جلوی ورود نور را نگیرد.

پرده های رنگ روشن فضای آشپزخانه را بزرگ تر و پرده های تیره باعث کوچک تر نشان دادن این فضا می شوند. حتی اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است بهتر است از پرده های تیره استفاده نکنید. به طور قطع همه افراد انتظار دارند که محیط آشپزخانه محیطی راحت و دنج باشد. کار کردن در محیطی خفه برای هیچ کس خوشایند نیست. به یاد داشته باشید که استفاده از پرده های طرح دار بهتر از انواع ساده آن می باشد. اما با این حال اگر از کاغذ دیواری استفاده کرده اید که در آن از طرح و نقش زیادی استفاده شده است، پرده ای ساده برای آشپزخانه در نظر بگیرید. انتخاب پرده ساده یا طرح دار باید با توجه به فضای آشپزخانه صورت گیرد.

اصول انتخاب پرده آشپزخانه در انتقال حس آرامش

پرده آشپزخانه مانند پرده اتاق نشیمن یا اتاق خواب نیست. وقتی به این پرده‌ها نگاه می‌کنید باید به شما یادآوری کند که اینجا یک محیط خاص بوده و در اختیار آشپزخانه است. محیطی که همه چیزش به این شخص وابسته است و کسی حق دخالت در آن را ندارد.ز به همین دلیل این محیط با شما حرف می زند. برای این که آشپزخانه خود را به حرف بیاورید باید در انتخاب پارچه و رنگ و طرح دقت زیادی به خرج دهید.

طول پرده آشپزخانه

یکی از اصول انتخاب پرده آشپزخانه ، انتخاب طول مناسب پرده آشپزخانه است.انتخاب طول مناسب پرده آشپزخانه باید با توجه به قسمتی که پرده نصب شده است انجام شود. به یاد داشته باشید کف آشپزخانه زود کثیف می شود و نیاز به تمیزکاری روزانه دارد. اطراف پنجره آشپزخانه نسبت به دیگر پنجره های موجود در خانه بیشتر در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار دارند. این ها همه عواملی هستند که در انتخاب طول پرده تاثیر دارند.

  • اگر در نزدیکی محلی که در آن به آشپزی می پردازید از پرده استفاده شده است، باید در نظر داشته باشد که طول پرده کوتاه باشد.
  • اگر میز غذاخوری در آشپزخانه قرار دارد، بهتر است از پرده های بلند برای پنجره آشپزخانه استفاده نمایید. این گونه پنجره ها معمولا باعث ایجاد فضای دراماتیک در آشپزخانه می شوند.
  • اگر میز غذا خوری نزدیک به این پنجره قرار دارد، میز را به گونه ای قرار دهید که تمیز کردن سطح و زیر آن باعث کثیف شدن پرده نشود. به یاد داشته باشید که پرده های آشپزخانه بیش از پرده های استفاده شده در سایر قسمت ها نیاز به شستشو دارند.

انتخاب رنگ مناسب پرده آشپزخانه

در اصول انتخاب پرده آشپزخانه استفاده از پرده های رنگی مانند پرده های زرد توصیه میشود. چرا که به فضای آشپزخانه سرزندگی می بخشد. زرد یک رنگ انرژی بخش محسوب می شود. استفاده از رنگ زرد براق باعث گرم تر شدن فضا می شود. بسته به طیف رنگ زردی که مورد استفاده قرار می دهید، می توانید آشپزخانه ای لوکس یا مدرن داشته باشید. توجه داشته باشید که رنگ زرد تیره باعث کاهش اشتها می شود.

انتخاب پرده آشپزخانه قرمز:  انتخاب جسورانه ای می باشد. این گونه پرده ها باعث جلب توجه می شود. استفاده از رنگ قرمز براق باعث ایجاد فضایی لوکس و مجلل خواهد شد.

انتخاب پرده آشپزخانه  آبی : استفاده از پرده های آبی رنگ با تمامی سبک های به کار رفته در آشپزخانه هماهنگی دارد. آبی رنگی تطبیق پذیر است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. رنگ آبی از جمله رنگ های سرد محسوب شده و در کنار رنگ های گرم کنتراست زیبایی ایجاد می کند. انتخاب طیف رنگ آبی باید با توجه به رنگ دیوارهای آشپزخانه صورت گیرد.

انتخاب پرده آشپزخانه سبز : با انتخاب رنگ سبز  بهار را به آشپزخانه خود دعوت کنید. رنگ سبز نیز به مانند رنگ زرد باعث ایجاد سرزندگی می شود. استفاده از پرده های سبز رنگ باعث می شود فضای آشپزخانه روشن تر شود. بهتر است رنگ سبز را در کنار رنگ هایی که باعث ایجاد انرژی زیاد می شوند استفاده نکنید.

اگر در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه دچار تردید هستید انتخاب پرده هایی با رنگ های خنثی می تواند بهترین کار باشد. رنگ هایی مانند رنگ بژ و قهوه ای، طیف های گسترده ای داشته و کثیفی را نشان نمی دهند. استفاده از این رنگ باعث ایجاد توازن میان رنگ های تیره به کار رفته در آشپزخانه می شود.

اصول انتخاب مدل پرده آشپزخانه

در آشپزخانه میتوانیم از انواع مختلفی از پرده برای زیباتر سازی محیط آشپزخانه و همچنین ایجاد سبکی خاص در این محیط استفاده نمود. در ادامه به ذکر و توضیح چندی از این سبکها خواهیم پرداخت.

انتخاب پرده زبرا برای آشپزخانه

 پرده زبرا نمونه ای از بهترین انواع پرده هایی است که می توان در آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. پرده های زبرا انواع مختلفی دارند که می توان متناسب با طراحی آشپزخانه نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب و مورد استفاده قرار داد. برای انتخاب پرده آشپزخانه بهتر است نمونه ای انتخاب شود که شستشوی آن نیز راحت باشد، چرا که پرده آشپزخانه در معرض چربی قرار دارد و شستشوی آن نکته مهمی است.

 

انتخاب پرده های مینیمال برای آشپزخانه

اگر در طراحی آشپزخانه از المان های فلزی یا استیل مانند صندلی های فلزی، به مقدار زیادی استفاده کرده اید، استفاده از یک پرده سیاه رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. به یاد داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از پرده ای به این رنگ، دیوارها باید به رنگ سفید باشند. این ایده به سبک مینیمالیست شباهت زیادی دارد. از دیگر ایده هایی که می توانید در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده نمایید، استفاده از یک پرده دو لایه می باشد.

این بدان معناست که شما می توانید از یک پرده ساده و یک والان طرح دار بر روی آن به منظور پرده آشپزخانه استفاده نمایید. استفاده از انواع پرده های کرکره فلزی ای نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هم چنین استفاده از پرده هایی که در ساخت آن ها از لایه چوبی و پارچه استفاده شده است، باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه می شود.

 

استفاده از پرده هایی به سبک صنعتی

سبک صنعتی نیز از دیگر انواع سبک های طراحی می باشد که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. از آن جایی که در طراحی این آشپزخانه ها از رنگ سیاه و المان های استیل استفاده زیادی می شود، استفاده از یک پرده شید خاکستری رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد

استفاده از پرده در این سبک طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باعث ایجاد فضایی متعادل در آشپزخانه می شود. اگر در طراحی آشپزخانه از رنگ آبی و سفید استفاده کرده اید، استفاده از پرده ای با الگوی راه راه که در طراحی آن از رنگ های آبی و سفید استفاده شده است، بهترین گزینه ای است که در مقابل شما قرار دارد. استفاده از پرده شید چاپی که در طراحی آن از الگوی گل استفاده شده باشد، گزینه ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه هایی می باشد که در طراحی آن ها از سبک بوهمیا استفاده شده است. استفاده از پرده های شید چاپی و حتی استفاده از  پرده شید ساده می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی این آشپزخانه باشد.

نکات پایانی

پرده به عنوان یکی از المان های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه ها نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. آن چه که در اصول انتخاب پرده آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از انواع پرده هایی است که در دوخت آن ها از پارچه های سبک استفاده شده باشد، چرا که آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا می باشد. از این رو پرده ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می شود، باید به گونه ای باشد که شستشوی آن آسان باشد.

منبع: ویستا پرده