​تلفن دفتر فروش: 
​​​​​​​02144183240

 اینستاگرام: _vision_co  

​واتسپ و تلگرام:   09037403045

​برای ارتباط با ما یکی از آیکن ها  را لمس کنید

لوگو ویژن

پرده شید ، پرده زبرا، پرده کرکره فلزی
تولید کننده انواع  پرده های مدرن ویژن
پرده های پارتیشنی و ولومی 

تولید 24 ساعته
ارسال به سراسر کشور
 ضمانت در کیفیت
 گارانتی 2 ساله محصولات

گارانتی 2 ساله پرده ویژن
چت آنلاین اینجا کلیک کنید
EN

پرده شید رول ، پرده شید ساده ،پرده شید اسکرین و شید چاپی یا تصویری

پرده شید رول 

 پرده شید یکی از مدل های محبوب و کاربردی پرده است که در سالیان اخیر به واسطه تنوع در طرح و مدل های متنوع، و همچنین سهولت در استفاده این پرده ها ویژگی های خوب آن مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است.

این نوع پرده ها از جنس  پارچه  معمولا پلی استر و یا کتان بوده و ساختار آن به گونه ای است که پارچه بصورت رول بر روی میل وسط جمع و باز می گردد. که همین موضوع باعث مهم ترین ویژگی این پرده یعنی راحتی استفده و مینیمال بودن آن شده است. در واقع این ویژگی باعث گردیده است تا کنترل مقدار نور وارد شده به محیط برای افراد مهیا شود. در ادامه با توضیحات بیشتر و مدل های متنوع ۲۰۲۲ همراه شما خواهیم بود...

شید چاپی

مقدمه ای بر پرده شید

یکی لوازم کاربردی و تزیینی که جهت زیبا سازی فضای دکوراسیون داخلی منازل و شرکت های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، پرده شید است.

پرده شید جزو پرده های مدرن و زیبایی است که تنوع زیادی دارد، از جمله پرده شید تصویری و پرده شید رول قابل اشاره است. این تنوع باعث می شود قیمت پرده های شید رول تصویری نیز متفاوت باشد.

بنابراین در ادامه قصد داریم تا ویژگی ها و تفاوت پرده‌ شید و زبرا را به شما عزیزان توضیح دهیم. شما می توانید برای مشاهده و خرید انواع پرده به فروشگاه دکوپیک مراجعه نمایید.

پرده شید چیست؟

کلمه شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است و پرده شید جهت ایجاد سایه بر روی پنجره ها مورد استفاده می باشد. پرده شید یا شید رول دوبل (Shade Roll) نوعی پرده کرکره‌ای است و در مدل های چاپی، ساده، طرح‌دار، دو مکانیزم و… طراحی و در بازار موجود می باشد.

این نوع پرده از یک لایه پارچه تشکیل شده که حول یک محور می چرخد. برای تنظیم نور فضا می توان پرده را دور محوری که در بالای پنجره نصب شده، بالا یا پایین کشید. پرده ی شید به گونه ای نصب می شود که کاملا در قاب پنجره قرار می گیرد. و در صورت نیاز هم بیرون از قاب قابل نصب می باشد.

در گذشته این نوع پرده، عموما از یک پارچه تک رنگ ساده ساخته می شد. اما امروزه این پرده ها در جنس های متنوعی مانند پنبه، کتان، پلی استر تولید می شوند. امروزه پرده شید تصویری یکی از پر طرفدار ترین نوع های این پرده می باشد.

شید ساده

جنس پرده‌های شید

پرده شيد از متریال مختلفی مانند پنبه، کتان، ابریشم، پلی استر، بامبو، سولیت (پارچه از جنس pvc) و… ساخته می شود. هر یک از این متریال ها دارای شفافیت مختلفی است، اگر ضخامت آن کم باشد پرده شفاف تر است و نور بیشتری وارد فضا شود و در نتیجه زیبایی خاصی به محیط داخلی خانه می بخشد.

بر روی شید اداری می توان لوگو یا آرم برند کسب و کار، تصاویر شخصی ، منظره و طبیعت، لوگو شرکت و… را چاپ نمود.

همچنین بر روی پرده‌های شید از جنس پلی استر نیز می ‌توان تصاویر مورد نظر را در دو طرف آن چاپ نمود. پیشنهاد می کنیم در اتاق خواب یا اتاق کودک از شید رول تصویری استفاده کنید.

با چاپ طرح دلخواه بر روی دو سمت این پرده می توان فضای دلپذیری برای فرد به ارمغان آورد. و تابلوی زیبای به ابعاد پنجره داشته باشید. و از خاص بودن لذت ببرید.

ویژگی های پرده شید

قابلیت چاپ تصاویر دلخواه : یکی از مزیت های خیلی جالب پرده شید رول تصویری این است که می توان تصویر مورد دلخواه خود را بر روی آن چاپ نمایید. و اگر شفاف باشد، مانند یک قاب عکس شفاف بر روی پنجره نمایان خواهد ‌شد.

دوطرفه بودن : در هر دو سمت پرده شيد می توان تصاویر چاپ نمود. به همین دلیل قابلیت استفاده در اُپن آشپزخانه یا ویترین مغازه را دارد.

کنترل آسان : از دیگر مزایای این نوع پرده، نحوه کنترل آن به دو صورت دستی و موتوری (کنترل از راه دور) می باشد. که گزینه خوبی برای استفاده در خانه های هوشمند می باشد.

تنوع زیاد در طرح و رنگ : پرده شید را می توان به صورت ساده و تک رنگ و یا به صورت ترکیبی با دیگر پرده ها مورد استفاده قرار داد.

پوشاندن پنجره و داخل خانه : پرده های شید رول تصویری علاوه بر زیبایی ظاهری که دارند، امنیت یک مکان را نیز بالا می برند. پرده شید پشت فوم دار، یکی از این نوع پرده است که مانع از عبور نور به فضای داخلی می شود. بنابراین هم از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و هم دید از بیرون به داخل خانه را کور می کند.

نصب آسان و سریع : از مهمترین مزیت های پرده شيد رول تصویری می توان به نصب آسان و سریع آن اشاره کرد.

شستشوی راحت : قابلیت شستشوی این پرده، یکی از ویژگی های خوب آن به حساب می آید. و به راحتی می توان گرد و غبار آن را با یک دستمال مرطوب گرفت. و در صورت نیاز آن شست.

قابل استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف : در شهرهای گرم ایران، به خصوص شهر های جنوبی ایران،‌ نصب پرده شيد از ورود گرمای خورشید جلوگیری می کند. و همچنین مانع از بیرون رفتن خنکی کولر می شود. این پرده ها به متعادل نگه داشتن دمای محیط کمک می کنند.

ضد آب بودن : برخی از این پرده ها دارای خاصیت ضد آب می باشند. که می توان از آن ها در استخر یا سونا و … استفاده نمود.

دوام و عمر بالا : پرده های شید در برابر تابش نور خورشید، مقاومت بالایی ارند. در نتیجه طول عمر و دوام زیادی خواهند داشت و دچار تغییر رنگ نمی شوند.

کاربرد پرده شيد

از پرده های شید می توان در بخش های مختلف خانه مانند سالن پذیرایی ، اتاق نشیمن ، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد.

  1. مناسب برای پنجره اماکن مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان، هتل و …
  2. ویترین فروشگاه، شو روم و دفاتر فروش با قابلیت چاپ آرم و لوگو
  3. مناسب به عنوان پرده نمایش پروژکتور جهت مراکز فرهنگی، دانشگاه، سالن همایش و …

این پرده ها جایگزین خوبی برای پرده های والان دار شده است. و از نظر هزینه نیز قیمت پرده شید به صرفه تر از پرده های تجملاتی می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، از پرده شید چاپی در فضاهای اداری، هتل و… می توان استفاده کرد.

مزایای پرده شيد

  • دارای طرح و رنگ متنوع
  • قیمت مناسب در مقایسه با پرده های کرکره ای و تجملاتی
  • می توان برای سهولت بیشتر در استفاده از این پرده، از موتور های کنترلی ساده و یا هوشمند استفاده نمود. موتورهای هوشمند، قابلیت کنترل با موبایل های اندرویدی را دارند. این مورد گزینه بسیار خوبی برای هوشمند سازی خانه های مدرن امروزی می باشد.

انواع پرده شید رول

پرده های شید رول در مدل های مختلف در بازار یافت می شود. مانند شید رول، شید رومی و… طراحی و تولید می شوند. هر یک با توجه به فضای مورد استفاده آن، جلوه زیبا و باشکوهی به دکوراسیون خانه می دهد.

به دلیل زیبایی و شیک بودن پرده رول بسیار محبوب و گسترده شده است. پرده های شید از نظر رنگ و طرح در دو نوع شید رول ساده و شید طرح دار عرضه شده است.

که افراد می توانند با توجه به فضای منزل یا محل کار خود، مناسب ترین نوع را انتخاب نمایند. بنابراین، اگر قصد خرید پرده را دارید، از انواع پرده شید ارزان و سبک غافل نشوید!

انواع مدل پرده شید از نظر عبور نور

شید پارچه ای : پرده شید رول پارچه ای پوشش مناسبی داشته و همچنین نور بیشتری را از خود عبور می دهد.

شید سولیت : این نوع پرده امکان تاریک کردن اتاق تا 90%  را دارد. همچنین مناسب چاپ عکس یا لوگو می باشد.

شید طرح بامبو : این نوع پرده از جنس پارچه و طرح بامبو می باشد و قابلیت چاپ تصاویر دلخواه بر روی آن نیز وجود دارد.

پرده شید ساده

پارچه استفاده شده در این پرده معمولا از جنس کتان و پلی استر می باشد. به همین دلیل قیمت شید رول ساده در مقایسه با مدل های دیگر ارزان تر است.

پرده شید ساده در رنگ های روشن می تواند تا میزان ۸۰% از عبور نور جلوگیری کند. این مدل بیشتربه عنوان پرده شید اداری یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

پرده شید رول تصویری چاپی

این سری از پرده شید رول تصویری از همان متریال ساده هستند با این تفاوت که بر روی آن اشکال و طرح هایی چاپ شده است.شما به عنوان مثال میتوانید برای اتاق پذیرایی خود پرده شید طرح منظره و طبیعت را با عکس مد نظر خود چاپ کنید و از دیدن منظره زیبای آن لذت برید

میزان کنترل این نوع پرده نیز مانند انواع دیگر است. و به دلیل طرح و نقشی که دارد باعث زیبایی محیط نیز خواهد شد. قیمت شید رول طرح دار کمی بالاتر از مدل های ساده می باشد.

یکی از بیشترین موارد کاربرد این نوع پرده به عنوان پرده شید پذیرایی می باشد.

پرده شید رول

این پرده ها انتخاب بسیار خوبی برای استفاده در فضا هایی با پنجره های بزرگ می باشند تا از ورود اشعه فرابنفش جلوگیری کنند.

ضخامت پارچه شید رول متفاوت می باشد. شیدهایی با ضخامت کمتر برای مکان های کم نور و شیدهای ضخیم برای محیط هایی با نور زیاد مناسب هستند.

پرده شید با تصویر دلخواه

علاوه بر طرح و رنگ های متنوع از شید رول هایی که در بازار موجود است، شما می توانید تصویر دلخواه خود را نیز بر روی آن ها چاپ کنید. انواع شید آشپزخانه، شید اتاق کودک، اتاق پذیرایی و… نمونه ای از پرده های چاپی است.

نحوه محاسبه قیمت پرده شید

قبل از خرید شید می توان قیمت شید متری را محاسبه نمود. برای این کار به ابعاد پنجره نیاز دارید. بنابراین ابتدا طول و عرض پنجره را اندازه گیری کنید، سپس با استفاده از فرمول زیر قیمت پرده شید رول را بدیت آورید .

عرض(متر)*ارتفاع(متر)= مساحت(مترمربع)

مساحت * بهای واحد= قیمت پرده شید

بهای واحد پرده شید را از طریق واتس آپ ویژن مطلع شوید.

نصب پرده شید رول 

نصب انواع شید رول بسیار آسان است و می توانید بعد از خرید با مطالعه این بخش از مطلب، خودتان به راحتی این کار را انجام دهید. قبل از شروع کار، وسایل مورد نیاز برای نصب پرده را آماده نمایید:

  • پیچ گوشتی
  • مداد، برای علامت گذاری
  • پیچ و رول پلاک سایز ۴ یا ۵
  • دریل با مته سایز ۴ یا ۵
  • متر ، برای اندازه گیری
  • چهار پایه برای ایستادن بر روی آن
  • پرده و پایه های مخصوص نصب

در مرحله بعد باید محل نصب پرده را انتخاب کنید. نصب پرده به دو صورت داخل چهارچوب یا خارج از چهارچوب انجام می شود.

نصب پرده ذکر شده خارج از چهارچوب

نصب پرده خارج از چارچوب نیز مانند روش قبل می باشد، تنها باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر می خواهید پرده از سقف آویزان شود، از پایه های سقفی استفاده نمایید. و نیز می توان پرده را با کمک پایه های دیواری، با رعایت حداقل ۱۰ سانتی متر فاصله از بالای چهارچوب پنجره، بر روی دیوار نصب کرد.
  • در انتها پرده را درون پایه ها قرار دهید.

توضیحات بیشتر را می توانید از پیچ راهنمای نصب پرده  ویژن مشاهده نمایید.

قیمت شید متری

هزینه لازم برای خرید پرده شيد، به نوع پارچه بستگی و موتور آن بستگی دارد. قیمت دابل شید، قیمت شید آشپزخانه، قیمت شید رول تصویری و … براساس مترمربع محاسبه می شود. و قیمت دقیق آن بعد از انتخاب جنس، موتور، رنگ و … محاسبه و اعلام می شود. برای برداشت ابعاد می توانید از طریق پیچ آموزش اندازه گیری  پرده به سهولت مساحت پرده ها رو اندازه گیری نمایید.

خرید پرده شید رول تصویری

خرید شید رول و زبرا به جز منازل، برای ادارات و محیط کاری بسیار متداول است. مثلا یکی از نمونه های پرکاربرد آن پرده شید اتاق خواب است. پس در زمان انتخاب و خرید پرده دقت کنید تا از کارخانه پرده زبرا و شید معتبری محصول را خریداری نمایید.

شما می توانید انواع پرده شید را از طریق  تلفنی و اینترنتی یا واتس آپ ویژن از کارخانه ویژن به قیمت کارخانه  خریداری نمایید.

برای خرید تلفنی ابتدا، مدل مورد دلخواه را انتخاب و با شماره های تلفن کارخانه تماس بگیرید تا کارشناسان ما سفارش شما را ثبت نماید. بعد از تکمیل سفارش، پرده شما بین 1 تا 3 روز کاری، آماده و ارسال خواهد شد.

کلام آخر

مجموعه ویژن تولید کننده انواع پرده شيد، پرده زبرا و  کرکره فلزی  می باشند و تمام محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رساند. به راحتی می توانید بدون صرف زمان رفت و آمد و از منزل انواع مدل پرده ها را مشاهده و مدل مورد دلخواه خود را با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه خود سفارش دهید.

با خرید پرده شید رول تصویری از طریق واتس آپ  ویژن می‌توانید سفارش خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.